Wednesday, August 13, 2008

CINTA OH CINTA

Ya Allah...
jika saya jatuh cinta,
cintakanlah saya pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMu.
Ya Muhaimin,...
jika saya jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu
Ya Allah,
jika saya jatuh hati,
izinkanlah saya menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh saya dalam jurang cinta yang binasa.
Ya Rabbana,
jika saya jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hatiMu.
Ya Rabbul Izzati,
jika saya rindu,
rindukanlah saya pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.
Ya Allah, jika saya rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai saya merindukan syurgaMu.
Ya Allah,jika saya menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.
Ya Allah,jika saya jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan saya tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.
Ya Allah,jika Kau halalkan saya merindui kekasihMu,
jangan biarkan saya melampaui batas sehingga melupakan saya pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

No comments:

Post a Comment