Friday, September 5, 2008

RINDU

Tiba2 hati aku jadi sayu....jadi rindu...pada sape???....Zainal bin Abdullah.....arwah tokwan aku yg dh 16 pulang ke rahmatullah....aku antara cucu yg rapat dengan tokwan aku ....die menjadi org yg paling setia menghantar dan mengambil aku ms di sekolah tabika....dengan motor kapcainya...aku diambil dan dihantar......perginya dalam tenang tanpa sebarang penyakit.....sebagai seorng kanak-kanak yg masih berusia enam thn waktu tu dan menjadi antara yg rapat dengannya....pemergiannya meninggalkn kesan yg sgt mendalam hidup ak....selepas kematiannya...aku hanya menjadi pengunjung setia pusaranya setiap kali Aidilfitri dan Aidiladha menjelma......moga Aidilfitri yg bakal menjelma ni ak masih lagi diberi peluang untuk mengunjungi pusaranya.....setiap kali rindu itu menjelma...akn kusedekahkan Al-fatihah...moga die tenang di sana setenang perginya ke pangkuan Ilahi....

1 comment: