Monday, March 22, 2010

Allah is the best planner


Baru dua minggu aku ambil alih jadi guru kelas..hari ini lagi sekali mendapat berita yang tiba-tiba..aku akan bertukar ke sesi petang mulai rabu...waktu dapat tahu berita ni pagi tadi aku semacam tiada perasaan kerana walau tiba-tiba mungkin aku dah mempersiapkan diri aku kerana aku tau perkara seperti ni akan berlaku..ini disebabkan sekolah tersebut sudah pun mempunyai guru yang mencukupi...maka apabila 4 orang guru baru melapor diri maka jadilah lebihan guru di sekolah tersebut...jadi aku bakal menjadi mangsa keadaan kepada sistem yang agak bercelaru...mungkin selepas ni aku akan menerima berita perpindahan ke sekolah baru pula...bila-bila masa saja perkara tersebut boleh berlaku kerana keputusan tidak terletak di tangan aku...perubahan ini mungkin akan hanya akan melambatkan sedikit masa untuk aku dipindahkan ke sekolah lain...Walau berada di sesi mana sekalipun tugas aku masih tetap sama iaitu mendidik..jadi bagi aku semua yang terjadi ada hikmah...because Allah is the best planner..jika ini yang terbaik untuk aku maka aku kena menerimanya dengan fikiran yang positif...bersedia untuk mengubah rutin sedia ada.


.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

No comments:

Post a Comment