Friday, April 16, 2010

Macam-macam

Tanpa disedari bulan April telah pun menjengah..hampir 2 minggu juga dada blog ni kosong tanpa luahan terbaru....banyak perkara yang berlaku dan perlu diuruskan kebelakangan ini...boleh dikatakan sedikit sibuk berbanding selalu...maklum la sudahpun bertukar ke sesi petang...kalau di sesi pagi dulu aku ada banyak masa waktu petang nak uruskan urusan peribadi..tapi bila dah berada di sesi petang ni...masa untuk urusan peribadi menjadi sedikit terhad...semua perkara perlu diuruskan di pagi hari...Antara yang berlaku sepanjang 2 minggu menyepikan diri di sini:
  • menghadiri majlis perkahwinan sahabat baikku di Kuala Lumpur pada 3 dan 4 April..walau penat menghadiri konvo belum hilang, namun aku gagahkan diri untuk pergi ke KL buat kedua kalinya dalam masa seminggu...
  • pergi mengambil cek gaji di Pejabat Akauntan Negara yang tertelak di bangunan KOMTAR.....disebabkan kesilapan orang lain telah menyusahkan hidup aku...bukan sahaja lambat menerima gaji tapi perlu ke JB pula nak ambil ceknya...tapi aku tahu ada hikmah di sebaliknya...mungkin lagi banyak aku dapat simpan bila dapat lambat ni....mujur juga ada insan yang baik hati sudi menunjukkan aku jalan ke KOMTAR yang terletak bersebelahan JB City Square itu...kalau tidak nescaya sesatlah aku di bandaraya JB...
  • mula menyesuaikan diri mengajar LINUS tahun 1...memang memerlukan kesabaran yang sangat tinggi apabila mengajar tahun 1...tambahan pula dengan keadaan aku yang masih kurang pengalaman mengajar....walau kadang aku marah tapi disebabkan mereka jugalah aku semakin mencintai kerjaya sebagai seorang guru...apabila ada yang menunjukkan peningkatan walaupun sedikit...aku rasakan seperti berbaloi-baloi penat dan lelah...
p/s:.sangat rindukan MPH Midvalley...mau mencari terapi kebiasaan aku...di johor ni di mana ye?? Book storenya comel-comel belaka...ada tak yang setanding MPH Mid??

.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

2 comments: