Friday, April 30, 2010

Selamat Hari Pekerja


Tanpa sedar rupanya esok kita bakal melangkah ke hari pertama bulan Mei..dan bakal bercuti sempena Hari Pekerja...jika tahun-tahun sebelum ni aku tidak berapa merasai cuti hari pekerja..tapi tahun ni buat pertama kalinya aku bercuti sempena hari pekerja sebagai seorang pekerja...aktiviti yang bakal dilakukan?? Esok rasanya mahu berehat di rumah sambil mengemas rumah dan membasuh kereta..selain itu rasanya nak masak laksa penang...dari minggu lepas tertangguh...minggu ni mesti masak juga laksa tu...sudah tak tahan...teringin sangat nak makan...kalau nak beli tak tahu pulak kat mana yang sedap kat Pasir Gudang ni...lebih baik la buat sendiri...puas hati sikit kot walau belum tentu sedap...hehehe


Hari Ahad pulak nak ke kenduri kahwin jiran mak sedara aku...dan usaha mencari tukang jahit untuk menempah baju kurung...ada dua pasang kain yang belum ditempah...sepasang aku dapat masa praktikum dulu dan sepasang lagi kain untuk baju seragam sekolah...mungkin kena pakai waktu sambutan Hari Guru 16 Mei nanti...jadi kena cepat-cepat tempah...dapat dh dekat sebulan...tapi disebabkan tak tahu tukang jahit yang ok..jadi tersimpan saja la baju tu...tukang jahit yang selalu aku hantar kat kampung pula tengah berehat dari menjahit sekarang...yang aku dengar dari cikgu sekolah aku RM45...sangat mahal la untuk baju kurung...selalu aku tempah di kampung baru RM18...nak cuba cari tukang jahit yang ambil lebih murah nanti...harap-harap ada...

p/s: Kepenatan...Selamat hari pekerja kepada semua rakyat Malaysia...Have a nive weekend




.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

No comments:

Post a Comment