Tuesday, May 11, 2010

Fogging @ semburan nyamuk

gambar yang digoogle

Sampai di rumah hari ni lebih kurang pukul 6.40...baru je buka pintu rumah rakan serumah aku cakap ada semburan nyamuk atau fogging...sekali lagi...minggu lepas dah disembur...dia cakap ada announcement tapi aku ingatkan tak jadi sebabnya tak nampak pun van kat simpang jalan waktu aku balik dari sekolah...aku terus la serbu makanan dulu...tengah sedap makan dengar la bunyi mesin fogging tu dah dekat...bila housemates aku keluar, tengok dah sampai depan rumah pun...terus aku berhenti makan dan basuh tangan...tutup makanan, pakai tudung, capai kunci kereta dan terus keluar ke Econsave yang 5 minit sahaja dari rumah aku..Aku biarkan sahaja kipas dan slidding door terbuka...

Masa kami balik pun asap masih tebal dalam rumah..boleh sesak nafas kalau duduk dalam rumah...lepas ni nak kena mop lantai pula..dah melekit kaki bila pijak lantai...tak suka baunya..harap-harap minggu depan dah tak ada...penat la kalau setiap kali balik sekolah kena hadap benda ni...bau dah la tak best...kalau bau strawberi ke sedap la jugak...

p/s: Penat latih murid tahun 1 untuk persembahan sempena hari guru







.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

2 comments:

  1. lama plk tak fogging kt area rumh kita nieh ... hrmm

    ReplyDelete
  2. ~kak diana--> kat area rumah sy fogging pn sbb dh ada yg dijangkiti denggi..

    ReplyDelete