Friday, February 13, 2009

Puteri Gunung Ledang The Musical


Akhirnya semalam alhamdulilah terlaksana juga impian nak tengok Puteri Gunung Ledang The Musical setelah lama sangat teringin nak menonton. Jutaan terima kasih kepada kawan-kawan yang telah berusaha mendapatkan tiket....Oleh kerana show mula pukul 8.30, jadi kami telah bertolak dari institut ke Istana Budaya pada pukul 7 dan menunaikan solat maghrib di sana...



Walaupun PGL ni merupakan teater ke-3 yang aku dah pernah tonton tapi masih tetap tidak rasa rugi melabur duit untuk tengok...memang sangat berbaloi....dengan lakonan yang sangat mantap dari pelakon-pelakonnya, lagu-lagu, props dan segalanya yang menjadikannya hampir sempurna. Mungkin setelah kali ketiga pementasannya menjadikan pementasan kali ketiga ni sangat menakjubkan dan memukau penonton yang hadir.



Babak yang paling aku suka adalah babak Sultan Mahmud menari...sangat comel. dan menghiburkan..dan lakonan Adlin Aman Ramlie juga aku sangat suka di samping Tiara sebagai Gusti Puteri.. Setelah menonton lakonan Adlin dalam PGL ni memang aku rasa dia bukanlah seorang pengkritik yang cakap tidak serupa bikin...Ini memang terbukti melalui lakonannya sebagai Sultan Mahmud... Tiada apa lagi yang dapat disangkal. Lakonannya mampu membuatkan penonton terhibur.... Sekalung tahniah patut diberikan kepada semua pelakon dan tenaga kerja yang terlibat dengan PGL ni.... Usaha keras mereka telah berjaya membuatkan penonton tidak merasa rugi membeli tiket dan menontonnya.








.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

3 comments:

  1. Best giler wa cakap lu..
    ahaks..
    ada tiket kosong lg dak? nk tgk lg..

    ReplyDelete
  2. betul2x...best gilerrrrrrrrrrrrrrr
    tp saya dpt tiket free je...hehhehehe

    ReplyDelete