Wednesday, March 11, 2009

Hobi baru

Sejak kebelakangan ni, aku menjadi agak teruja untuk mencuba 'beading' ni atau dalam bahasa Melayu dipanggil jahit manik. Mungkin agak ketinggalan sikit berbanding dengan orang-orang yang dah lama buat. Tapi oleh kerana mood nak cuba baru datang menjelma, makanya pelbagai sumber telah aku terjah untuk belajar menjahit manik ni. Antaranya blog-blog yang mengajar cara-cara menjahit manik ni langkah demi langkah. Disebabkan mood tu dah melanda diri aku, maka dengan cepatnya aku telah dapat menguasai beberapa jenis jahitan manik. Dengan itu terhasil la beberapa jenis jahitan manik dan telah aku praktikkan di lengan baju kurung aku..Lepas ni mungkin kalau ade kerajinan dan kelapangan tu nak sambung untuk yang lain-lain pula.







Mungkinkah selepas ini, beading ni akan menjadi salah satu hobi aku ? Aku rasa beading ni boleh menjadi hobi yang menguntungkan kepada aku suatu masa nanti...mungkin. Mana la tau mungkin kalau ada rezki akan menjadi salah satu sumber pendapatan pula memandangkan ramai juga yang telah berjaya menjadikannya sebagai sumber pendapatan. Insyaallah.






.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

2 comments:

  1. hobi yg bagus nih! mmg bley wat duit woo.. tp, leez nie kureng rajin sket! so, kalo nak wat beadin', leez upah my cousin jer wat. he3..

    ReplyDelete
  2. btl tu...
    saya ni pn br nk timbul rajinnyer...
    bl dh start rajin tu mmg semangt abis la...
    hehehe....

    ReplyDelete