Wednesday, February 10, 2010

Sabar...sabar dan sabarlah


Dua hari yang agak tegang. Sekolah aku telah menggunakan jadual anjal kerana seramai 11 orang guru tiada kerana terlibat dengan kejohanan bowling MSSDPG...Dan nasib aku agak malang kerana telah diberikan 6 waktu kelas 5 Afdal. Kelas ni merupakan kelas paling hujung dan paling hardcore dalam sekolah. Semalam memang sangat menguji kesabaran. Budak-budak kelas tu hanya boleh diam paling lama 5 minit je.. Pelbagai cara aku gunakan untuk mengawal mereka yang sangat aktif itu...Sehinggakan tekanan menjaga kelas 5 Afdal telah memberikan kesan kepada mood aku seharian....


Tapi alhamdulilah..hari ini keadaan lebih terkawal...budak-budak kelas tu dapat senyap..Ini kerana aku telah menimbunkan kerja sehinggakan masing-maisng tak sempat nak menggangkat muka.. Cuma waktu yang terakhir je kembali macam biasa tapi keadaan masih terkawal...dan mungkin juga kerana dah bodan mengadap muka aku jer sepanjang hari...bayangkan 3 jam dengan cikgu yang sama...dah tentu la bosan budak-budak tu...sebelum ni aku hanya masuk 50 minit pada hari jumaat...Kadangkala aku kesian tapi bila dah apa yang aku cakap semua tak nak ikut...angin satu badan jugak aku...cuba la kamu berperangai baik tak perlu la cikgu memekik dalam kelas...



.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

2 comments:

  1. alahai .. sabar yer .. mmg zaman skrg nie .. menjadi pendidik amat mencabar ..semoga usaha noor diberkati ;-)

    ReplyDelete