Saturday, January 17, 2009

LAgi sesi mencipta robot

Hari ni sesi mencipta robot telah disambung lagi....engineer software untuk group aku yang telah dilantik pada hari khamis telah dipecat kerana prestasinya yg tidak berapa memberangsangkan....hehehe....dan aku tlh dilantik sebagai engineer software utk hari ni....dan aku tlh berjaya menggerakkan robot dengan sensor bunyi, sensor sentuh and ultrasonic....dan keadaan ini mungkin akan membuatkan engineer yang telah dipecat itu membuat refleksinya sendiri ttg kegagalannya menggerakkan robot pada sesi ari khamis.... dan seperti biasa engineer yang mereka bentuk robot masih lagi menunjukkan prestasi yang memberangsangkan.....tahniah kepada pasukan aku dengan prestasi yang semakin baik hari ini....so...tgk la video yang tlh berjaya dirakam semasa sesi demonstrasi....



robot dengan pengesan ultrasonic (ultrasonic sensor-following line)



robot dengan pengesan bunyi (sound sensor)



.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

4 comments:

  1. teacher! robot bunyik2 satuuuu!!!!! hehehehee....

    ReplyDelete
  2. group aku lg power..leh wat U-turn sendiri..haha..
    blog aku mentah lg..still dalamconstruction..hehe..silala war2 kan pada blogger yg laen..hehe
    http://fareezkario.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. ~saya--->nak yg bunyi2 utk kejut bangun pagi ke??hehehe

    ~fareez--->kira ok la tu sbbnyer ak br take over tugas engineer yg tlh dipecat...hehehe

    ReplyDelete