Monday, August 17, 2009

Diari praktikum: Minggu pertama selesai..... minggu kedua menjelma

Alhamdulilah..minggu pertama praktikum sudah pun berlalu. Tinggal lagi 11 minggu...lama lagi tu...dan hari ni dah masuk ke minggu yang kedua... minggu ni aku agak bersemangat dari minggu lepas....


Kenapa aku bersemangat?? Kerana hujung minggu ni cuti sekolah seminggu akan bermula.... jadinya mesti la aku tak sabar nak balik kampung.... uish...aku memang jenis yang tak sabar kalau sebut pasal balik kampung ni.... bagi aku...selagi mak abah aku masih ada plus aku masih belum kahwin ni la nak menikmati keseronokan balik ke kampung sendiri....lagi pun cuti kali ni aku akan terus dapat sambut Ramadhan dengan family.... menyambut awal ramadhan bersama keluarga sangatlah indah....




Rasanya terlebih la plak bercerita pasal balik kampung...padahal ada lagi 4 hari aku nak habiskan masa di sekolah tanpa buat apa-apa (buat masa sekarang la) selain dari relief.... Tapi rasanya hari ni kami akan dapat jadual kot... baru nak dapat padahal orang lain dari minggu lepas dah dapat jadual.... tu pun tak tahu la akan mula mengajar ke tak.... buku RPH aku kosong lagi ni...harap baru berbalut jer....


Lupa plak...nampaknya kami akan kekal di sesi petang.... setelah dinilai dari segala sudut....mungkin ada baiknya kami kekal di sesi petang sahaja... mungkin dengan keputusan ni kami akan dapat membantu meringankan kesusahan beberapa pihak.... Sesi petang pun ok jer setakat ni.... rilek je.....sekarang ni bangun pagi tak la aku kelam kabut....boleh rilek-rilek....sambung tidur semula ke.... cuma mungkin malam lepas balik dari sekolah jer penat sikit.... penat macam mengajar je gayanya padahal bukan aku buat apa kat sekolah....selain dari masuk kelas untuk relief.... Penat tetap penat kerana tenaga tetap digunakan...hehehe....




.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

6 comments:

  1. btul tu, penat oo ngaja. sape x caye bleh try.

    ReplyDelete
  2. ~yusri---> btl tu...sape ckp ngajar x penat...bkn senang nak bercakap di dpn utk didengari oleh 40 org murid tanpa guna mic...tambah lg naik turun tangga...berjalan ke hulu ke hilir....sgt byk tenaga yg digunakan...mmg penat...

    ReplyDelete
  3. xde kelas nie..lepas cuti baru start ngaja..besnye dtg melepak kat sekolah..hahaha

    ReplyDelete
  4. ~eazy---> ye..marilah bersama2 melepak di sekolah...smpai tu layan internet....hahaha

    ReplyDelete
  5. heeee
    mungkin pengalaman berada di sekolah petang tuh satu pengalaman yang bagus. Kita tidak tahu kalau kalau kena posting sekolah petang....

    ReplyDelete
  6. ~beth---> btl tu...satu pengalaman br la jgak kn...hehehe...lgpun setiap yg berlaku tu ada hikmahnyer ;-)

    ReplyDelete