Wednesday, October 13, 2010

Sudah wajib ke??

Bismillahirahmanirahim...

Kebelakangan ni, sejak aku menamatkan pengajian dan melangkah ke alam pekerjaan aku dah seperti wajib menjawab soalan-soalan berikut:

"dah kahwin ke belum?" (soalan daripada kawan-kawan yang dah lama tak jumpa)
"bila lagi"
"dah ada calon?"
"bila nak kahwin?"

Huh...lelah dan penat rasanya nak menjawab soalan yang sama. Hinggakan aku terfikir... sudah wajib berkahwinkah dalam usia aku ni?? Sedangkan aku baru sahaja nak merasa berada di alam pekerjaan. Belum puas rasanya aku menghabiskan duit dan tenaga kepada keluarga yang selama ni menjadi tulang belakang kejayaan aku. Selain itu, kalaulah jodoh itu seperti membeli ikan di pasar....pastilah mudah. Namun ini merupakan pilihan atau keputusan masa depan yang merupakan perjudian hidup...biarlah aku dikatakan memilih asalkan tidak tersalah pilih. Buat masa sekarang, aku cuba untuk tidak terlalu memikirkannya kerana aku punya rancangan sendiri... Di samping itu, kepada Allah aku panjatkan doa agar jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cinta kepadaNya...agar tidak berkurang cintaku kepadaNya....



.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

2 comments:

  1. nanti bile dah kawen, diorang akan tnye lak, 'dah b'isi ke? dah preggie? anak berapa?' bese la.. mulut manusia kan.. bukan mulut tempayan! huh!

    p/s: anda dpt award! sila amik kat blog leez by 8 a.m (14 oct 10)

    ReplyDelete
  2. btl tu kak...biasa la...award?? maaf..baru balik kerja..time kerja tak online...btw, thanks

    ReplyDelete