Monday, July 20, 2009

Hujung minggu di dataran merdeka


Hari sabtu dan ahad lepas....aku telah menghabiskan masa lapang aku kat dataran.... buat ape aku kat dataran?? Ada SIEMENS RUN.... So, aku join la... tapi bukan join sebagai peserta.... aku join sebagai volunteer.... volunteer yang dapat duit... hehehe.... untuk hari sabtu aku membantu kerja-kerja packaging GOODIES BAG.... barang-barang untuk goodies bag ni adalah disponsor oleh NIVEA.... ada macam-macam produk.... selain tu ada la beberapa lagi penaja lain....tapi yang menarik minat aku hanya NIVEA....untuk hari sabtu tu aku ada kat sana dari pkl 9.30 pagi sampai la 4.30 petang...

Untuk hari ahad plak....di mana hari even berlangsung.... aku dah ada kat dataran seawal jam 6 pagi... gerak dari maktab lepas solat subuh... memandangkan pagi jadi xda masalah untuk aku sampai awal kat sana sbb tak jam.... kerja aku untuk hari ahad adalah distribute goodies bag yang dah kami buat hari sabtu tu.... masa ni...macam-macam peel manusia aku boleh tengok.... ada yang bawak satu kopun tapi mintak dua goodies bag.... siap ada yang marah-marah kalau tak bagi....masalahnyer kalau tu barang aku....xkisah la...ni aku pun kerja untuk orang.... kesimpulannyer aku rasa adalah lebih mudah aku handle anak-anak murid aku yang masih kanak-kanak tu daripada orang dewasa yang ada sesetengah sangat tidak faham bahasa dan nak ikut kepala sendiri jer...

Untuk dua hari aku kat dataran...aku dapat la RM55, t-shirt and beberapa produk NIVEA... yang mungkin boleh jadi stok untuk setahun ni....hehehe.... walaupun penat tapi aku sangat enjoy menyertai aktiviti-aktiviti macam ni....selain daripada mengisi masa lapang aku dan tambah duit poket... boleh jugak mendedahkan aku kepada pengalaman baru.... melihat pelbagai ragam manusia....



.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

4 comments:

  1. ~areleez---> wah...byknyer...nk wat pe tu...mau putih sapu losyen nivea hari-hari...hahaha

    ReplyDelete
  2. owh....igt lari2 sambil bawak simen. hwuahahhahaha....

    ReplyDelete
  3. ~saya---> owh...tidak....ini lari2 sambil mkn angin....hehehehe

    ReplyDelete