Thursday, July 30, 2009

Berita itu sangat menganggu


Pagi tadi dgn bersemangat aku pi kelas....
sekali bila masuk kelas...
dapat berita yang sedikit mencalar mood (mungkin)....
dgn rasminya.... miss oon (my beloved lecturer for the only subject this sem)
telah menyampaikan bahawa aku dan 3 orang lagi classmate aku telah terpilih....
terpilih untuk ape??
mula-mula aku ingat pasal assigment...since kami bertiga baru je hantar semalam....
tapi rupanyer.... our thesis telah terpilih untuk dibentangkan di seminar pd bulan oktober nanti...
ape yg patut aku rasa??
aku pun tak tahu....
kalau mak aku tahu mungkin dia akan rasa bangga....
sebab tak sia-sia dia hantar aku belajar sampai ke KL kan...
tapi aku sendiri.... aku memang takut berada di atas pentas..
dengan orang yang ramai.... especially seorang diri....
kali ni dengarnyer akan ada ramai orang termasuk la lecturer dari Queensland University of Technology ( universiti yg berkolaborasi dgn our IPGM)
lagi la ketakutan aku meningkat....
keyakinan aku adalah tidak sebanyak dan setinggi orang lain aku rasa....
sebab tu la perasaan aku berbaur-baur skrg....
bukannyer aku tak pernah....
dulu masa menengah rendah...ak pernah berpidato, syarahan...
tapi bila dah lama tinggal.....
keyakinan untuk berhadapan dengan orang ramai
pun mula la menurun....
apa-apa pun....perkara ni dah tertulis....aku perlu pasrah jer...
yang penting sekarang...aku hanya perlu berusaha dan bersedia....
atau berdoa berlaku keajaiban yang aku rasakan tidak mungkin akan berlaku melainkan seminar itu dibatalkan.....
mungkin ada hikmah disebaliknyer ( cuba berfikiran positif atau menyedapkan hati sendiri ke??)




.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

6 comments:

  1. it's ok, it;s alrite! c'mon cikgu fight3! chaiyok2! ;)

    ReplyDelete
  2. thanks 4 the moral support...hope blh kembalikn semngt yg hilang :-)

    ReplyDelete
  3. rilex rilex
    wat bodo jer dpn diorg tuh
    bLah bLah jer

    ReplyDelete
  4. huhuhu.... rs cuak dan berdebar tu ttp ade

    ReplyDelete
  5. chaiyok2..

    nasib baik aku x kena..


    wawawa

    ReplyDelete
  6. huhuhuh weyyy...dasyattt r....nakk takutt ape....hanggg belasahhh jer.. yangg pentinggg confidenttttt......wattt relexttt jeee tau....huhhu tumpangg bngga aku....chayok2....mogaa sucsesssssss

    ReplyDelete