Monday, July 27, 2009

Hujung minggu di Klang dan Putrajaya

Kalau minggu lepas aku habiskan hujung minggu di dataran, minggu ni plak aku abiskan hujung minggu aku di Klang.... Hari sabtu minggu ni aku ke Klang menghabiskan masa bersama classmates aku di rumah our tutor yang dah macam ayahanda kami sendiri...his wife pun kami panggil mama... boleh dikatakan aktiviti wajib setiap semester adalah melepak di rumah ayahanda kami ni.... kalau tak pergi rasa macam tak lengkap jer semester....cuma kali ni boys planning wat BBQ....


Aku dan 4 girls yang lain gerak dari Bdr Tun Razak ni lebih kurang pkl 8.30 pagi.... dengan jalan nak ke sana yang agak samar-samar.... coz sebelum ni kami follow boys... kali ni main redah nak pi sendiri sbb boys ade yang pi awal sgt dan ade yang lambat sgt.... tapi alhamdulilah selamat sampai tanpa sesat.... sampai-sampai jer tengok boys tgh gotong-royong bersihkan rumah our beloved ayahanda.... kami yang girls ni pun tolong la pape yang patut....


Menu kami hari ni adalah.... untuk breakfast ada cendol dan rojak... untuk lunch plak ada nasi beriani gam dan lauk pauknyer plus BBQ... then sebelum balik plak ada minum petang... goreng pisang dan teh O panas.... lengkap menu seharian kami kat rumah ayahanda kami... sebelum balik sempat lagi tapau apa-apa yang patut sebab ada banyak lebih.... ada la macam-macam aktivit yang kami lakukan kat umah ayahanda ni selain dari wat BBQ.... ada yang main ping pong... kait buah mangga... tengok je la picture kat bawah ni.... selain tu ada gak lagi cerita dan gambar kat sini....













Lepas jer balik dari rumah our tutor aku dan Liza terus ke Putrajaya.... nasib baik ada bawak baju lebih... so sempat la tukar baju yang dah berbau asap tu... buat ape aku kat Putrajaya?? kalau minggu lepas aku jadi volunteer untuk Siemens run... minggu ni plak untuk Shape & Men's Health - Night Run 2009.... actually hari jumaat lagi aku dah ke sana... jumaat tu macam biasa la buat packaging... kali ni kerja packaging sangat teruk... dengan barangnyer yang banyak dan agak berat.... sampai sakit pingang dan tangan aku... walau penat tapi aku anggap ni sebagai pengalaman berharga dan menyedarkan aku betapa susah mak abah aku mencari duit nak membesarkan aku dan adik-adik.... hari jumaat tu aku dan 14 orang yang lain mula kerja dari pukul 10 lbh sampai la 7.30 mlm.... memang sangat memenatkan... kalau tak kuat rasanya aku tak sanggup kot drive ke Klang plak pagi sabtu tu.... then drive lagi ke Putrajaya lepas tu....


Hari sabtu plak... start keje dari pkl 6 ptg sampai 11 malam... hari sabtu kerja kami adalah distribute goodie bag yang dah dipacking hari jumaat... kali ni ada penaja yang jaga bersama-sama kami kat dalam khemah goodie bag tu... agak kecewa la kali ni sebab dah kerja teruk-teruk tapi tak dapat plak goodie bag... dah la bag cantik.... so..malam tu balik dengan perasaan yang sedikit kecewa..... untuk hari ahad aku habiskan masa kat hostel jer....berehat sepuas-puasnyer....



p/s: baru berkesempatan nak update sebab penat plus line internet yang lembab


.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

4 comments:

  1. beshnye mangga..
    wawawa..

    p/s - crita disebalik buah mangga..

    ReplyDelete
  2. ~izie---> cerita di sebalik buah mangga??? ape ye?? hehehe

    ReplyDelete
  3. patot la putrajaya bau busuk2 asap2 last wikk..rupanya ada orang datang putrajaya dengan baju busuk bau asap bbq. huwhahahhahaha......

    ReplyDelete
  4. ~saya---> woh...itu tipu ye...kita salin baju tau...awl2 dh bwk baju spare...hehehe

    ReplyDelete