Thursday, September 3, 2009

Puasa yang berbeza

Tahun ni dah masuk tahun ke 6 aku berpuasa di KL... tak terasa masa berlalu dan ini mungkin akan menjadi tahun terakhir aku berpuasa di KL.... dan tahun terakhir ni menjadi sedikit berbeza dari tahun-tahun sebelum ni... kenapa aku kata berbeza...sebabnya:

  1. Awal puasa aku dah habiskan lebih kurang 9 hari bersahur dan berbuka bersama keluarga...yang aku rasakan sangat indah...sebab selalu hujung puasa baru dapat sahur dan berbuka dengan keluarga....
  2. Di samping menjalani ibadah puasa aku juga menjalani praktikum mengajar aku...baru dapat rasai perasaan cikgu-cikgu aku dulu mengajar masa bulan puasa...
  3. Disebabkan sekolah petang, jadi lepas balik sekolah je aku kena terus bergegas ke bazar Ramadhan...nasib baik masa bulan puasa ni sekolah petang balik awal...dari 6.20...dapat balik pukul 5.30...
  4. Aku terpaksa menempuh kesesakan jalan raya dari sekolah sampai ke institut...perjalanan yang hanya mengambil masa lebih kurang 15 minit sebelum ni...sekarang dah jadi hampir 30 minit....
Walau apa pun pengalaman aku tahun ni...aku mahu menikmatinya sebaik-baiknya kerana mungkin aku tak dapat lagi merasai suasana seperti ini di ramadhan akan datang...


.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

3 comments:

  1. wahh..bunyik mcm serik je berpuasa di kl ni.. hehehe..jgn la mcm tu, temankan la saya berpuasa kat kl ni..buka puasa dlm kereta time jln jem pon indah dan nikmat apa.. syukurr masih berpeluang mengadap ramadhan. hehehhee...

    ReplyDelete
  2. ~saya---> bukan serik...tapi next year xtau lg dpt posting mn...jd mungkin ni jd puasa terakhir di KL kot..hehehe

    ReplyDelete
  3. siannya kawan aku ni..meh la bukak pose kat langat. hehehe..

    ReplyDelete