Sunday, April 26, 2009

Diari praktikum: Kem Bestari Solat SKTM

Murid tahun 3 dan 4 tengah senaman pagi

Hari sabtu... aku ke sekolah sebabnyer ada Kem bestari solat untuk tahun 3 dan 4. anjuran j-Qaf SKTM.. dan aku kena jadi fasilitator..... cikgu praktikum kena hadir pun sebab tak cukup fasilitator... mungkin ramai cikgu yang ada hal... aku tak kisah sangat datang sekolah hari sabtu...yang penting tak kena buat lesson plan dan ABM....



Lebih kurang pukul 7.15 aku dah sampai kat sekolah...sempat sarapan dulu sementara tunggu murid-murid mendaftar...lebih kurang pukul 7.40 ada sikit senaman pagi dan pukul 8 murid-murid dah mula masuk kumpulan masing-masing.....aku jadi fasi untuk kumpulan 3 kelas 3 Karisma.... Tugas aku cuma ajar bacaan solat dan dengar budak-budak tu baca...lepas tu tanda kat borang kalau diorang dah boleh baca.....



Dalam kumpulan tu ada la 2-3 orang yang sangat cepat hafal...sejam sebelum habis kem tu dah boleh hafal semua bacaan yang diorang kena hafal.... dan ada juga yang lambat... dan tak lancar membaca.... jadi aku lebihkan sikit kepada murid-murid ni....kena selalu tengok...kalau tak asyik off-task je....nasib baik jugak kumpulan aku ni hanya ada 9 orang..... even dah ajar baca tapi sampai habis kem ada 2 orang yang tak boleh lagi nak hafal...tak pe...ni bari siri pertama....lepas ni akan ada lagi siri ke 2,3 dan 4.....




.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

No comments:

Post a Comment