Monday, April 13, 2009

Diari praktikum: Projek elektronik

Kit projek tahun 5

Lukisan skematik yang tiada kena-mengena dengan projek- sekadar untuk set induksi

Hari ni aku ada kelas Kemahiran Hidup dengan kelas 5 Karisma...Minggu ni dah mula buat projek elektronik....tentunya awal-awal lagi aku dah pun cuba buat projek tu...kalau tak maunya malu aku kat depan murid-murid aku nanti kalau ada benda yang aku tak tau...Alhamdulilah....percubaan aku bersama liza membuat projek tu semalam berjaya ... Aku buat projek mengawal dua litar.....mudahnya sebab sekolah ni dah siap-siap ada kit projek elektronik....jadi aku hanya menggunakan bahan-bahan yang ada tanpa perlu bersusah payah... Langkah kerja pun dah siap-siap ada.... Senang kerja aku...



Litar yang telah aku dan liza siapkan


Dan hari ni dengan bangganya aku bawak projek tu ke sekolah dan jadikan contoh waktu aku bagi penerangan.... Teruja juga la budak-budak tu tengok hasil yang aku buat bersama dengan Liza.... Selain tu diorang ni jugak sangat teruja nak buat projek...sampaikan tak nak aku bercakap banyak-banyak... diorang ni pun cepat paham...aku terang sikit je.....bila suruh buat...aku cuma tengok dan terang sikit-sikit je.....nasib baik jugak projek ni dalam kumpulan...jadi tak ada masalah la aku nak tengok setiap kumpulan....


Hari ni setiap kumpulan berjaya memasang dua komponen dan bahan di papan litar plastik tu....jadinya..objektif aku hari ni tercapai.....minggu depan akan sambung buat lagi projek ni....sayang aku dengan budak-budak 5 karisma hari ni....diorang sangat behave dan tak membuat perangai yang pelik-pelik...apa-apa yang diorang nak buat pun akan tanya aku dulu....Harapnya bila pensyarah nak observe nanti pun diorang akan berperangai macam ni....



.::Perfection is death because learning and changing means making mistakes::.

5 comments:

  1. good luck for your internship ;-)

    ReplyDelete
  2. letrik2..wahh..saya suka je. huwahhaha...

    ReplyDelete
  3. saya---> suke ke...meh la tlg saya ajar bdk2 ni...hehehe

    ReplyDelete
  4. boleh tanya soalan tentang elektronik kat sini www.circuitmeasurement.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. cuba klik link ini. sungguh menarik

    http://www.elektronik2u.com

    ReplyDelete